Artykuł
7.00– 8.30 | Schodzenie się dzieci, zabawy indywidualne i w grupach pod nadzorem nauczyciela. Zabawy wg zainteresowań dzieci z uwzględnieniem rozwoju procesów poznawczych. Czynności dowolne podejmowane przez dzieci i inspirowane przez nauczycielkę. Indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju dziecka, praca z dzieckiem zdolnym i słabym. Ćwiczenia i zabawy ruchowe. Pomoc dzieci w przygotowaniu do zajęć. |
8.30 – 9.00 | Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne i porządkowe. |
9.00 – 9.25 | I śniadanie |
9.25 – 10.10 | Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową, zajęcia i zabawy edukacyjne. Zabawy ruchowe. |
10.10 – 10.40 | Zabawy swobodne. Przygotowanie do wyjścia do ogrodu przedszkolnego. |
10.40 – 11.40 | Zabawy w ogrodzie przedszkolnym – organizowane lub swobodne, obserwacje przyrodnicze, spacery. |
11.40 – 12.00 | Przygotowanie do obiadu, czynności higieniczne. |
12.00 – 12.30 | Obiad |
12.30 – 14.30 | Grupy młodsze: odpoczynek poobiedni, słuchanie muzyki relaksacyjnej. Grupy starsze: relaks przy muzyce, zajęcia dodatkowe - od godziny 13:00, zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci, ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy tematyczne. |
14.30 – 15.00 | Przygotowanie do podwieczorku, czynności higieniczne. |
15.00 – 15.30 | Podwieczorek |
15.30 – 17.00 | Zajęcia dodatkowe. Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci. Zabawy ruchowe. Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe. Praca wyrównawcza i indywidualna. Zabawy ruchowe dowolne i inspirowane przez nauczycieli |
Jolanta Wiśniewska